Vinnig, lekker EN Goedkoop.

Wie van ons het nog tyd vir regtig lekker eet? Ag, selfs eenvoudige etes raak haas onmoontlik. Ons kom dan eers na donker tuis – en dan nog kos opsit?

Maar moenie moed opgee nie — die geheim is: vinnig, lekker EN goedkoop. 😉

  1. Tyd-besparend met so min as moontlik tyd voor die stoof deurgebring.
  2. Geurig maar ook sappig en sag genoeg.
  3. Meer vir minder — snitte soos borsstuk, kookvleis of skenkel.

KAN goedkoop snitte vinnig EN lekker gaargemaak word? Maar natuurlik! Kom ek vertel jou bietjie:

* Dis waar, tydsduur, manier van kook en snit is belangrike bepalende faktore. Maar as jy jou stoompot (of ‘slow cooker’) inspan, kan jy verseker wees jou vleisie sal beide sag en sappig wees, maak nie saak watter snit jy gebruik nie.

* Jy besit nie een nie? Mens, hoe kom jy deur die lewe? 😉 Glo my, dit is ‘n belegging wat jy nie sal berou nie. Sodra die pot op stoom (of prut) is, gaan hy op sy eie aan. ‘n Stoompot kan op lae hitte voort stoom en vir die laaste halfuur kan jy selfs die stoof heeltemal afskakel.

*  Marineer daardie kookvleisie — dis NIE net braaivleis wat gemarineer kan word NIE. Pak jou vleisies in marinade in die yskas, ‘n dag voor jy dit wil gaarmaak, en kyk bietjie wat gebeur.

* Van marinade gepraat — Appelasyn maak enige potjie stowe-vleis vinniger sag, en dra baie by tot die smaak. En wat van ‘n paar lepels heuning op die koop toe? Probeer dit bietjie…

* In daardie taaier, goedkoper stukkie vleisie is ‘n bykomende stel voordele  opgesluit – want senings is ryk aan kollageen, en bene bevat minerale en gelatien – dinge waarsonder mens eintlik nie kan klaarkom nie.

* Saterdag se Braai? Wie het gesê ons mag net kook? Probeer bietjie Dikrib (Chuck) vir goedkoper braai — enige tyd net so lekker as T-been of Kruisskyf (Rump). (EN marineer, meneer!)

Vinnig, lekker, goedkoop en RYKER!

Nog ‘n stukkie? 😉

Daardie stukkie rooivleis op jou bord…

Het jy geweet: daardie stukkie rooivleis op jou bord kan dalk jou dood beteken? Nie nou dadelik nie maar regtig jong, jy moet oppas.

Hoor net hier — wetenskaplike studies het bewys dat rooi vleis:

* dalk aanleiding kan gee tot kanker.

* kan lei tot meer gediagnoseerde gevalle van diabetes.

* kan bydra tot die voorkoms van kardiovaskulêre afwykings.

Nee wag, wag… voor jy jou braaier weggee en jou tweede vrieskas afsit…   😉

Kom ons neem elke wetenskaplike studie met ‘n goeie knypie braaisout. Daar kan so maklik met woorde en syfers gespeel word – doelbewus of per ongeluk.

In die studies wat gedoen is:

         Is nie onderskei tussen geprosseerde, graangevoerde, hormoon-verrykte, antibiotika-gedokterde vleis aan die een kant, en onbehandelde, GMO-vrye, gras-gevoerde, hormoonlose vleis aan die ander kant nie.

         Is nie onderskei tussen onfikse rokende, alkohol-misbruikende rooi-vleis gebruikers, en gesondheidsbewuste rooivleis-verbruikers nie.

         Is nie onderskei tussen die wat gereeld hulle rooivleis kombineer met ‘slap tjips’ en die wat graag ‘vars groente’ daarmee saam eet nie.

En daar lê die hele knoop…

Is rooivleis ‘n ‘killer’ soos nuus-opskrifte net laasjaar weer berig het?

Navorsing dit, navorsing dat.. Om agter die kap van die byl te kom, lees hier. Maar… alles in ag genome, is die slotsom maar weer: “There are no convincing studies that red meat is harmful.”

(Kon ek hulle laaankal gesê het as hulle moeite gedoen het om MY te vra 😉  )

Nee wat, ons hoef nie skuldig te voel oor die rooivleisie op die bord nie. Die probleem lê nie by rooivleis nie, maar by watter rooivleis en hoe jy die res van jou lewe inrig.

Overgesetsynde:

* wat het die bees ingeneemGMO-graanvoer, ou brood, ‘n hormoonpilletjie, hoendermis of erger?

* wat het die slagter bygevoegMSG-speserymengsels en vleisversagters? Vullers?

* wat eet jy daarmee saam – ‘groenkragkos’ of ‘goeters’?

* hoe werk jy met jouself – rook-, drink-, slaap-gewoontes…?

Al hierdie faktore kan nogal ‘n rasende verskil maak as dit kom by jou gesondheid – maar onthou…

…as jy weet  waar jou vleis vandaan kom, kan jy eet met lus.